Nytt bokningssystem för tvättstuga och föreningslokal

Styrelsen har valt att byta ut vårt analoga tvättboknings system till ett system som gör att alla i föreningen kan boka både tvättstuga samt föreningslokal / övernattningslokal via nätet eller att som tidigare gå till boknings tavlan utanför tvättstugan och där göra sin bokning.

Vi har historiskt haft stora problem med både inbrott i källaren på Isgränd 9 och 11. Det har även försvunnit bokningslås och detta ställer till det för alla dom drabbade.

För att förenkla för alla i föreningen håller man nu på att installera detta nya bokningssystem. Innan detta system sätts i bruk ska information gå ut till samtliga i föreningen hur det går till och hur man ska använda systemet.

Alla Ni som läser detta och som ska tvätta kommer att se att den gamla bokningstavlan är flyttad och att den nya finns monterad på väggen där den gamla tavlan satt.

Allt kommer att fungera som tidigare men innan övergången till det nya systemet kommer igång ska samtliga lägenhetsinnehavare få 2 stycken ”blippar” som är den nya nyckeln till tvättstugan och även till källardörren där man tidigare hade en vanlig nyckel.

Vi kommer inom kort att informera vilka datum man kan komma till föreningslokalen och kvittera ut sina ”blippar” och få mer information kring hur man gör sin bokning.

Där kommer man att kunna registrera sin E-post adress samt välja en egen pinkod som möjliggör att Ni kan boka / avboka samt se om det finns en ledigt tvättid som skulle passa.

Som Ni förstår kommer det att bli mycket mer flexibelt och lätt överskådligt för samtliga i föreningen.

Mer detaljerad information kommer att mailas ut till alla Er där vi har Er mailadress och övriga får detta i sin pappersformat i sin brevlåda.

Nedan finner ni en broschyr som kortfattat beskriver systemet.

//Styrelsen